مهدیه خانومیمهدیه خانومی، تا این لحظه: 9 سال و 11 ماه و 6 روز سن داره

!!! زنده باد کودکی

آفرینش تو!

1393/12/3 14:02
نویسنده : مامان فهیمه
151 بازدید
اشتراک گذاری

همیشه با خود می اندیشیدم هربار که کودکی متولد می شود گویی خالق یکتا کل هستی را دوباره آفریده است. خلقت یک انسان همانقدر عجیب است که خلقت کل عالم هستی؛ با همان شگفتی اولیه که برای هر انسان تفکرکننده ای بوجود می آید. «کن فیکون» می شود. از عدم، وجود و هستی و زندگی شکل می گیرد. آن هم چه وجودی که اشرف مخلوقات است. روزی که هستی ات را به چشم دیدم علمم به یقین مبدل شد. هربار که نگاهت می کردم در تعجب فرو میرفتم؛ که چگونه  از هیچ، چنین موجود ظریفی خلق شده است. با این هیأت و شکل زیبا؛ با این دستها و پاها و انگشتان و چشم و.... به گفته دکترشریعتی دو خلقت عظیمی که از خالق یکتا سرزده است، خلقت "وجود" از عدم و خلقت "زندگی" است. که هردوی اینها شامل حال انسان است. به علاوه ی روحی که از خدا در فطرت و نهاد او دمیده شده. فرزند زیبایم! اشرف مخلوقات هستی! امانت دار روح خدا باش دلبندم...

«اِنّا عَرَضنا الاَمانَةَ علی السَّمواتِ و الارْضِ و الجبالِ فَاَبَیْنَ اَنْ یَحْمِلْنَها وَ اَشْفَقْنَ مِنها وَ حَمَلَها الاِنسانُ اِنَّهُ کانَ ظلُوما جَهولاً»

بی گمان، ما امانت را بر آسمان ها و زمین و کوه ها عرضه داشتیم، اما آن ها از برداشتن آن سر باز زدند و از آن ترسیدند و انسانْ آن را به دوش کشید، راستی که او بسیار بیداد پیشه و نادان است.

آسمان بار امانت نتوانست کشید                    قرعه کار به نام من دیوانه زدند

پسندها (3)

نظرات (1)

مظاهر
6 آبان 94 10:56
خیلی قشنگ بود .دست شما درد نکنه که این کارتون هم یه خاطره برای ما و هم واسه دخترمون وقتی بزرگ بشه خاطره است
مامان فهیمه
پاسخ
فدای تو عزیزم. ممنون. صفا آوردی به وبلاگ دخملی. بیشتر از این کارا بکن